آرتینآرتین، تا این لحظه: 12 سال و 2 ماه و 9 روز سن داره

نیمی از من ، نیمی از تو

میان مواجهه نوزادان با حیوانات خانگی و ابتلا به عفونت‎های تنفسی رابطه معکوس وجود دارد

1391/5/1 13:49
نویسنده : غزال
392 بازدید
اشتراک گذاری
 
 حکیم مهر -
 
کودکانی که در یک سال نخست زندگی با حیوانات خانگی نظیر گربه تماس نزدیک داشته‎اند در مقایسه با دیگران به احتمال کمتری عفونت‎های تنفسی را تجربه می‎کنند.

پژوهشگران دانشگاه Kuopio فنلاند در تحقیقات خود به منظور دستیابی به رابطه مواجهه کودکان با حیوانات خانگی و ابتلا به عفونت‎های تنفسی، 397 کودک را از زمان بارداری مادرانشان تا یک سالگی پس از تولد تحت بررسی قرار دادند.
در این تحقیق از والدین نوزادان - که همگی در فاصله سپتامبر 2002 تا می 2005 در مناطق مرکزی و شرقی فنلاند متولد شدند - با تهیه پرسش‏نامه‎ای خواسته شد تماس یا عدم تماس نزدیک نوزاد با حیوان خانگی را مشخص کنند.
پژوهشگران با پیگیری یکساله متوجه شدند نوزدانی که با حیوان خانگی مانند سگ تماس داشته‎اند کمتر به عفونت تنفسی که بیماری شایعی در سال اول تولد است دچار شدند و در صورت ابتلا هم دوره درمان با آنتی‎بیوتیک کوتاه‎تری داشته‎اند.
آنان همچنین در این تحقیق دریافتند نوزادانی که با حیوان خانگی در تماس بوده‎اند به طور معناداری کمتر به عفونت گوش دچار شده‎اند.
نکته جالب آنکه در این تحقیق، شواهد مبنی بر اثر ایمنی‎بخشی تماس با گربه به میزان سگ، آنچنان قوی نبوده است.
این محققان برپایه این پژوهش اعلام کردند مواجهه نوزادان در بدو تولد با حیوانات سبب بلوغ بهتر سیستم ایمنی نوزاد و افزایش مقاومت به عفونت‎های تنفسی می‎شود.
نتایج این پژوهش در مجله طب کودکان متعلق به دانشگاه Kuopio فنلاند منتشر شده است.
پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (2)

آرتین خان خان ایران
4 مرداد 91 1:16
چقدر خوشحالم که با شما آشنا شدم
مخصوصا که دامپزشک هم هستین
یه سوال داشتم به نظرتون گربه بهتره یا سگ
خیلی دوست داشتم یه سگ داشتم به نظرت نگهداریش از گربه سخت تره؟؟
منم شما رو لینک کردم عزیزم


منم خوشحالم باهات آشنا شدم. هنوز هم موفق به دیدن آرتین خان نشدم ها!!! ببین عزیزم من گربه دارم . چه سگ و چه گربه خصوصیت های خاصی دارن که باید ببینی از حیوون خونگیت چه انتظاری داری. گربه مستقله و من چون شاغلم و زیاد خونه نیستم گربه گرفتم و زمانی که خونه نیستم اذیت نمیشه ولی سگ خیلی احساساتی تر و وابسته تره و ممکنه اصلا نشه تنهاش گذشت تو خونه. گربه از بچگی دستشویی بلده ولی سگ باید آموزش ببینه. ولی گربه و نمیتونی با خودت ببری بیرون چون نمیشه قلاده بهش بست ولی سگ و هر جا که بری میتونی ببری. ولی در کل میخوام بگم بهترین همبازی برای بچه ها حیوانات هستن. من منتظرم آرتین بزرگ بشه و با پنبه بازی کنه. فقط قبل از خرید باید خوب فکر کنی و فقط از روی هوس نگیری چون یک حیوون خونگی مثل بچه مسوولیت داره! مثلا من که گربه دارم روزی دو بار باید شونه اش کنم و چون موهاش میریزه روز در میون کارگر دارم تا موهارو تمیز کنه. ولی عشقی که بهش دارم خیلی بیشتر از این حرفاست. باید خیلی خیلی علاقه داشته باشی چون حیوانات هم مثل انسانها احساس دارن و اگه روزی ازش خسته بشی و بخوای ردش کنی اون حیوون بیچاره معلوم نیست چی به سرش بیاد. پس خوب فکراتو بکن و قبلش کلی تحقیق کن.
امیدوارم بهترین گزینه و انتخاب کنی.
بوس واسه خودت و پسر نازت
درنا
14 مرداد 91 6:14
دستت طلا واسه اىن مطلبى که گزاشتى عزىزم